נתניהו בכנסת: "לא נאפשר לאיראן להתבסס בגבולותינו"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו בכנסת: "לא נאפשר לאיראן להתבסס בגבולותינו"

    מושב הקיץ של הכנסת נפתח בישיבה מיוחדת לכבודו של יו"ר בית הנבחרים האמריקני שמבקר בישראל: "הצורך לבלום את התחמשותה הגרעינית של איראן ימשיך לעמוד בראש סדר העדיפויות של ישראל"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    21:04
    05.05.24
    אבי מימרן No Comments on "גם האסון הוא השגחה פרטית": הרב גולדווסר בשיחה של אמונה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כנס הקיץ של הכנסת נפתח בשעה האחרונה בישיבה חגיגית בהשתתפות יושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית, קווין מקארת'י, ובנוכחות נשיא המדינה יצחק הרצוג, סגנית שגריר ארה"ב בישראל סטפני האלט, שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג וסגל א' של המדינה וחברי המשלחת האורחת מארה"ב.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו, נאם: "האתגר הראשון והדחוף ביותר הוא המאמץ המשותף של ישראל וארה"ב למנוע מאיראן מלהשיג נשק גרעיני. רק לאחרונה קיימו צה"ל וצבא ארה"ב את התרגיל הצבאי המשותף הגדול ביותר בתולדות ישראל –ואני רוצה להודות על כך לממשל ביידן.

    "אנחנו רואים נכוחה את האיום הנשקף מן המשטר הקנאי באיראן, שמאיים לא רק על ישראל, אלא גם על ארה"ב ועל העולם החופשי כולו.

    "הצורך לבלום את התחמשותה הגרעינית של איראן ימשיך לעמוד בראש סדר העדיפויות של ישראל במהלך כנס הקיץ של הכנסת, וכמוהו גם המאבק הנחוש שלנו בגרורותיה של איראן באזורנו, לא ניתן לאיראן להקיף אותנו בטבעת חנק של טרור – לא בסוריה, לא בלבנון, לא בעזה ולא ביהודה ושומרון. לא נאפשר לאיראן להתבסס צבאית בגבולותינו, ונעשה הכל למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני".

    נתניהו התייחס לרפורמה המשפטית: "חבריי ואני נחושים לנסות להגיע להסכמות רחבות ככל האפשר בנושא הרפורמה המשפטית שעומדת בלב המחלוקת הציבורית בישראל. רוב אזרחי ישראל מבינים היום, שדרושים תיקונים במערכת המשפט שיחזירו את האיזון הראוי בין הרשויות – כמו בארה״ב. בכך תמך בבחירות רוב של 64 מנדטים, שהצביעו עבור הקואליציה בראשותי.

    "ראינו את עוצמת התמיכה הזאת ביום חמישי האחרון, בהפגנת-הענק שבה השתתפו מאות אלפים בירושלים. ומנגד, אנחנו רואים גם הפגנות החוזרות ונשנות בצד השני. זוהי עוד עדות לדמוקרטיה התוססת שלנו.

    "מתוך אחריות לאומית, אנו חותרים להסכמה חוצת-מחנות בתחום זה – שהוא חשוב לעתיד המדינה שלנו וחשוב לעתיד הדמוקרטיה שלנו. לאורך כל החודשים האחרונים, אני קורא להידברות. אני מאמין שעם רצון טוב, ועם נכונות אמיתית של שני הצדדים – אפשר להשיג הסכמות אלה".

    יו"ר הכנסת אמיר אוחנה נשא דברים בפתח הישיבה ואמר: "זהו כבוד גדול עבורי לארח במשכן הכנסת בישיבה המיוחדת הזאת את יושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית, קווין מקארתי הנכבד. אני מבקש להודות לך על שנענית להזמנתי עם כניסתך לתפקיד ובחרת בכנסת כפרלמנט הראשון בעולם אותו אתה מבקר, דבר המצביע על החשיבות הרבה שאתה רוחש לקשר המיוחד בינינו. ברוך שובך לישראל, ברוך הבא לירושלים וברוך הבא לכנסת.

    היו"ר אוחנה ביקש להודות למקארת'י על חלקו בהכרת האמריקאית בירושלים כבירתה של ישראל ופתיחת השגרירות בה ואמר: "מקום מושבה של הכנסת בירושלים, בירת הנצח של העם היהודי, העיר אליה התפלל העם היהודי כולו אלפיים שנה בכל הגלויות נושא בחובו משמעות רבה. לך, אדוני היו"ר, יש חלק בהכרזה ההיסטורית של ארצות הברית על ירושלים כבירתה של מדינת ישראל ופתיחתה של השגרירות האמריקאית בירושלים בשנת 2018 – זה היה ציון דרך היסטורי ביחסים שבין המדינות שלנו – תודה רבה לך!

    "אמרת כי "אמריקה אסירת תודה על החברות שלה עם ישראל. זה הופך אותנו – אמריקה – לאומה טובה יותר בשל כך, ועלינו לא לחדול לעולם מלהגן עליה". גם מדינת ישראל היא טובה יותר בזכות הברית האיתנה הזאת, אדוני היו"ר, וכמו שאמריקה עמדה לצידנו בזמנים טובים ובזמנים קשים – כך נעמוד תמיד לצידה!"

    אוחנה התייחס לימי הזיכרון והעצמאות שחלו בשבוע שעבר ואמר: "המאבקים לא פסקו מאז הקמתה של המדינה. מיומה הראשון מדינת ישראל ניצבת מול אתגרים לא פשוטים, ומול אויבים גדולים ורבים המבקשים את השמדתה. אך, דלים באמצעים, נחותים בכח אדם, יכולנו לאויבינו. בע"ה, בעזרת הרוח הישראלית ובעזרת ידידינו הטובים בעולם ובראשם ארצות הברית של אמריקה – נוכל להם גם בעתיד".

    יו"ר הכנסת התייחס לחתירתה של איראן להשגת נשק גרעיני והבהיר: "גם בשנתה ה-75, יש מדינה שעדיין מבקשת את השמדתה של ישראל. איראן במשטרה הנוכחי מסכנת לא רק את ביטחונה של ישראל, היא מערערת את יציבות האזור כולו, ואף מעבר לכך. המשטר האיראני – ואני מבקש להבדיל בינו לבין העם האיראני, שידע בעבר יחסים טובים עם העם הישראלי – הוא אויב העולם החופשי. מנהיגיה קוראים בגלוי להשמדת ישראל, ופועלים ללא לאות במירוץ להשגת נשק גרעיני כדי לעשות זאת. ארצות הברית, אחותנו ובת בריתנו הגדולה היא מנהיגת העולם החופשי. נצא מכאן באמירה משותפת יחד: כשאנחנו אומרים לעולם לא עוד – אנו מתכוונים לעולם לא עוד".

    לקראת סיום דבריו הביע יו"ר הכנסת תקווה להרחבת מעגל השלום ואמר: "עמידתה האיתנה של ארצות הברית לצידה של ישראל, גם כשהעולם ניסה לבודד אותנו, גם כאשר עלו הצעות אנטישמיות במסווה של אנטי-ציונות על סדר היום בפורומים בין-לאומיים שונים – לעולם לא תישכח. הסכמי אברהם שנחתמו בשנת 2020, היוו נקודת מפנה משמעותית לא רק ביחסים של ישראל עם אותן מדינות ערביות שהצטרפו למעגל השלום – הן היוו נקודת מפנה באזור כולו. הסכמי אברהם תורמים ליציבותו של המזרח התיכון; משימתנו ותקוותנו הן להרחיב את הסכמי אברהם, הן בכמות והן באיכות: הן בצירופן של מדינות נוספות להסכמים והן בהעמקת הקשרים עם אלה שכבר הצטרפו".



    0 תגובות